miercuri, 20 ianuarie 2010

Ion Raţiu, 10 ani de la deces

...de fapt, cred că de scârbă ne-o fi întors omul ăla spatele. Ca şi Corneliu Coposu, ca şi Călin Nemeş, ca mulţi alţii. Ultimul om pentru care am votat în ţara asta şi, probabil şi în viaţa mea, că nu văd să mai apară vreunul, nu dintre caricaturile astea de fantomă politică. Ultimul înger cu papion, dacă nu-l număr şi pe Dan Puric. Noroc că măcar el e încă printre noi, plus încă vreo câţiva care, prin simplul fapt că există, mai ţin lumea asta într-o bucată.

Aşa, de şi din amintire, pentru cine nu ştie, câteva din vorbele memorabile ale Domnului Raţiu, din vremea în care candidase la prezidenţiale: "Dacă vreţi să trăiţi bine, comunismul trebuie să moara"; "Dacă vreţi comunism, votaţi-l pe Iliescu; dacă vreţi democraţie, votaţi-mă pe mine"; "Eu am dreptate şi tu n-ai. Dar pentru dreptul tău de a nu avea dreptate eu sunt gata să mor".

Eh, suntem o ţară de surogate. Şi surogaţi. Comunism n-am avut, ci dictatură. Democraţie n-avem, ci anarhie şi debandadă. Într-un interviu cu Grigore Leşe, un fost staroste de căluşari spunea, simplu, "prea bun îi Dumnezău cu noi oamenii, faţă de cât merităm". Mai bine n-ar fi zis-o nici Heidegger.

Niciun comentariu: