miercuri, 6 octombrie 2010

Porcuşori de Pinguineea


... pentru că suntem pe post de cobai în plin experiment scăpat de sub control: scumpiri fără ruşine, voturi fără număr, fără număr, platinate fără creer, fără creer, vorbe fără logică (şi O'Gică fără dinţi), promisiuni sindicale (intromisiuni, de fapt) fără acoperire, tunete & fulgere uşchite de sub chelia bugetară a întâiului-stătătoriu &ocupantu al toaletei publice, ex-fotoliu prezidenţial, şi pentru că după cum se grăbeşte iarna-ncoace (în sfârşit, ceva care nu întârzie în România!) vom fi în curând o naţie de chestii mici şi negre care stau între gheţuri şi bat din palme. Şi, vorba aia, mai mult decât atât. Sau nu.

Nu mai stau, mo. Mă duc mâine la Lyon să număr ţigani. Fără socotitoare, că mi-o fură, (ba cred că şi număratu-n deşte se va petrece la adăpostul buzunarului), fără ceas, că hăia-s în stare să-ţi taie mâna ca să-ţi ciordeşte ceasul, şi fără aparat foto, că ăla pe care-l am îmi mai trebuie şi al'dată. Vă povestesc eu la întoarcere cum a fost.

Ah, până atunci, să-mi fac olecuţî di reclamî: vedeţi că din 15 octombrie, legată de Jurnalul Naţional, va apărea o serie de 15 cărţi, în 15 săptămâni, care va cuprinde cele mai importante culegeri de basme româneşti (inclusiv volume, care se află la abia a doua ediţie, prima fiind de prin 1875, deci rarităţuri, mo!). Ilustraţiile - câte una pentru fiecare poveste - au fost făcute de mine (şi-or mai fi, că nici la jumătate n-am ajuns), dar şi fără ele tot v-aş fi recomandat volumele astea.

Şi, tot până mă-ntorc, priviţi şi ascultaţi hitul de mai jos, chiar dacă ştiţi deja filmul. Eu o să fiu timp de câteva zile în mijlocul acţiunii. Pe cai, mo, că vrea să ne filmează!






2 comentarii:

aurelianbt spunea...

no' asta da cantec... cum a fi daca " Guvernu' Boc" ar oferi rromilor repatriati din Franta 100...200 de "i"euro pentru a se intoarce inapoi ... cred ca am economisi si noi niste bani din bugetul asigurarilor sociale :))

Graphite spunea...

Cred ca nu-i nevoie, Aurelian, ca de venit au venit ei pe bani (7500 de repatriati benevoli, si 1000 de expulzati pentru infractiuni), si-au facut un concediu in Romania (brand de tara avem, sa atraga turistii, si uite-i c-au venit, manca-i-ar Basescu de francezi) pe bani comunitari, dar cand s-au terminat pun pariu ca s-au intors la sursa de castig. Asa sa tot traiesti, cu cate o repatriere in fiecare luna!